KRKDPWP

Dnia 10 grudnia 2011 roku w Hiszpanii oficjalnie otwarto linię dużej prędkości Ourense – A Coruña. Ceremonii otwarcia dokonał Minister Rozwoju Hiszpani José Blanco.

Budowa tej 149 km linii kosztowała 3,3 mld euro. Wyposażona jest w sygnalizację ECTS na 1 i 2 poziomie. Jej prędkość konstrukcyjna to 350 km/h, a rozstaw toru 1668 mm (w 2016 roku ma nastąpić przebudowa toru do szerokości 1435 mm). W związku z poprowadzeniem linii po górzystym terenie, znaczna jej część biegnie w tunelach lub na wiaduktach.

 

źródło:  Railway Gazette International

Szukaj

Partnerzy

Aktualności

  Szwecja: 29 sierpnia Szwedzki rząd ogłosił, że  jako część inwestycyjnego pakietu kolejowego SKr55bn  przeznaczonego do tworzenia miejsc pracy i wzrostu gospodarczego ma być wykonana linia kolejowa dużych prędkości „Ostlänken” o długości 150 km .

Więcej…

Technika

Pod koniec lat 90. XX w. w Niemczech narodził się pomysł zbudowanie pociągów ICE, które mogłyby kursować ze zwiększoną prędkością również po liniach konwencjonalnych.

Więcej…