KRKDPWP

Dnia 10 grudnia 2011 roku w Hiszpanii oficjalnie otwarto linię dużej prędkości Ourense – A Coruña. Ceremonii otwarcia dokonał Minister Rozwoju Hiszpani José Blanco.

Budowa tej 149 km linii kosztowała 3,3 mld euro. Wyposażona jest w sygnalizację ECTS na 1 i 2 poziomie. Jej prędkość konstrukcyjna to 350 km/h, a rozstaw toru 1668 mm (w 2016 roku ma nastąpić przebudowa toru do szerokości 1435 mm). W związku z poprowadzeniem linii po górzystym terenie, znaczna jej część biegnie w tunelach lub na wiaduktach.

 

źródło:  Railway Gazette International

Szukaj

Partnerzy

Aktualności

UIC, Międzynarodowy Związek Kolei i Stowarzyszenie Amerykańskiego Transportu Publicznego (APTA) ogłosiły, że Stany Zjednoczone będą w tym roku gospodarzem Światowego Kongresu Kolei Dużych Prędkości (UIC HIGHSPEED 2012), który odbędzie się w dniach 10-13 lipca w Filadelfii.

Więcej…

Technika

fot. bigbug21

W 1982 r. pojawił się prototyp ICE-V, który oznaczono serią 410.  Czołowe jednostki napędowe, o mocy 4200 kW każda, wybudowały:...

Więcej…