KRKDPWP

Zespół Fyra, seria V250

Pociągi TGV Thalys nie będą jedynymi pojazdami dużych prędko­ści poruszającymi się po HSL-Zuid. Wspomagać je będą zespoły Fyra, serii V250.

 

Nie tylko Thalys

Ponieważ w projekcie holen­derskiej linii dużych prędkości pomięto Hagę (Haga to siedziba rządu i parlamentu Holandii, Amsterdam – rodziny królewskiej), przez którą kursowały pociągi TGV Thalys do 2009 r., jej połącze­nie z resztą Holandii zapewnią dodatkowe pociągi. Miały to być zespoły serii V250, których 20 szt. zamówiono w maju 2004 r. u włoskiego producenta AnsaldoBreda.

Pociąg Fyra, seria V250, podczas testów w Velimiu, Czechy

Seria V250 są to trójsys­temowe zespoły (25 kV 50 Hz, 3 kV DC i 1,5 kV DC), przeznaczo­ne do obsługi połączeń w relacjach Amsterdam – Rotterdam – Breda/Antwerpia – Bruksela na nowej linii HSL-Zuid w Holandii i LGV 4 w Belgii. Zamówiono 20 jednostek: 16 dla NS i 4 dla SNCB/NMBS. Pociągi będą kursować na liniach konwencjonal­nych w Holandii zelektryfikowanych prądem: 1,5 kV DC, na nowej liniach dużych prędkości – 25 kV 50 Hz i po klasycznych liniach na terytorium Belgii pod napięciem 3 kV DC. Seria jest wyposa­żona w systemy bezpieczeństwa ruchu ETCS 2, ATB (NS) i TBL (SNCB/NS). Seria V250 otrzymała nową nazwę – Fyra, oznacza­jącą cztery w języku szwedzkim – od czterech miast: Amsterdam, Rotterdam, Antwerpia i Bruksela (początkowo miała nazywać się Albatros). 

Więcej w artykule Marka Graffa: "Pociągi TGV Thalys na liniach dużych prędkości w Belgii i Holandii"

Szukaj

Partnerzy

Aktualności

 Włochy: Premier Mario Monti podczas letniego spotkania 'Rimini Meeting' 19 sierpnia, przedstawił pełnowymiarową makietę nowej generacji pociągów dużych prędkości Frecciarossa 1000 wyprodukowanych przez firmy z Włoch we współpracy z Bombardierem.

Więcej…

Technika

fot. Sebastian Terfloth

Na bazie zespołu ICE-V w 1997 r. zbudowano prototypowy zespół ICE-S, który z założenia miał być podstawą do konstrukcji pociągów ICE trzeciej generacji.

Więcej…