KRKDPWP

TGV (PSE)

Pierwsze pociągi serii TGV były przeznaczone do obsługi nowej linii, łączącej Paryż i Lyon, nazwanej TGV Sud-Est.

Czytaj więcej...

TGV Atlantique (TGV-A)

Pociągi serii TGV Atlantique (TGV-A) weszły po raz pierwszy do eksploatacji w 1989 roku na linii dużej prędkości Paryż – Le Mans w Bretanii. W porównaniu z pociągami TGV-PSE wprowadzono w nich wiele innowacji.

Czytaj więcej...

AGV

Pierwsza wzmianka o pociągu dużej prędkości IV generacji pojawiła się w 1998 r. Specjaliści koncernu Alstom zaproponowali umieszczenie systemu napędu pod podłogą wagonów.

Czytaj więcej...

TGV Thalys

Pomysł nowych pociągów łączących Paryż, Brukselę, Amsterdam i Kolonię powstał już w latach 80. XX w. w ramach porozumienia między kolejami francuskimi (SNCF), belgijskimi (SNCB/NMBS), holenderskimi (NS) i niemieckimi (DB).

Czytaj więcej...

Szukaj

Partnerzy

Aktualności

Grupa Knorr–Bremse podpisała w Japonii kontrakt ze spółką JR East na dostawę układów hamulcowych dla najnowszej generacji szybkich pociągów Shinkansen serii E6.

Więcej…

Technika

Na początku XXI w. koleje niemieckie wraz z krajowymi producentami taboru kolejowego uzgodniły koncepcję nowych pociągów dużych prędkości, jakie miałyby zastąpić eksploatowane obecnie zespoły...

Więcej…