KRKDPWP

Shinkansen SERIA 700 i 700N

Jednostki serii 700 i 700N miały być rozwinieciem dotyczczasowych serii 300 i 300X, przystosowane do prędkości 300 km/h i kursować obok serii 500.

Czytaj więcej...

Shinkansen PROJEKT 300X

Równocześnie z serią 500, zamierzano opracować pociąg, który byłby sumą dotychczasowych doświadczeń uzyskanych podczas testów oraz normalnej eksploatacji jednostek już eksploatowa­nych.

Czytaj więcej...

Shinkansen SERIA 500

We wrześniu 1994 r. ogłoszono rozpoczęcie prac nad nowym po­ciągiem oznaczonym jako seria 500, który miałby wejść do eks­ploatacji na przełomie 1997 i 1998 r. Potencjalnym miejscem eksploatacji byłaby linia Sanyō Shinkansen. 

Czytaj więcej...

STAR 21

W latach 90. XX w. trzej przewoźnicy działający na wyspie Hon­shiu zawarli porozumienie o realizacji wspólnego projektu nazwa­nego STAR 21 (Superior Train for the Advanced Railway toward the 21st. century).

Czytaj więcej...

Shinkansen SERIA E1 I E4

Sukces linii Shinkansen Wschodni, przejawiający się systema­tycznym zwiększaniem liczby pasażerów spowodował jednocze­śnie, że możliwości przewozowe używanych dotychczas jedno­stek serii 200 i 400 się wyczerpały.

Czytaj więcej...

AGV

Pierwsza wzmianka o pociągu dużej prędkości IV generacji pojawiła się w 1998 r. Specjaliści koncernu Alstom zaproponowali umieszczenie systemu napędu pod podłogą wagonów.

Czytaj więcej...

Acela Express

Pociągi Acela Express – wzorowane na francuskich TGV, okazały się znakomitym sposobem na szybkie i bezpieczne podróżowanie, np. między amerykańską stolicą – Waszyngtonem a centrum finansowym USA – Nowym Jorkiem.

Czytaj więcej...

TGV Thalys

Pomysł nowych pociągów łączących Paryż, Brukselę, Amsterdam i Kolonię powstał już w latach 80. XX w. w ramach porozumienia między kolejami francuskimi (SNCF), belgijskimi (SNCB/NMBS), holenderskimi (NS) i niemieckimi (DB).

Czytaj więcej...

Szukaj

Partnerzy

Aktualności

Już 25 kwietnia 2012 w Hotelu Radisson Blu w Warszawie odbędzie się SEMINARIUM "30 lat doświadczeń w kolejach dużych prędkości i rozwoju przewozów regionalnych we Francji".

Więcej…

Technika

Jednostki serii 700 i 700N miały być rozwinieciem dotyczczasowych serii 300 i 300X, przystosowane do prędkości 300 km/h i kursować obok serii 500.

Więcej…